A Napsugár Katolikus Óvoda 2021-ben nyitotta meg kapuit, ekkor még csak egy csoporttal. A következő évben, 2022-ben már két óvodai gyermekcsoporttal működött az intézmény. Az óvoda jelenleg a Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Gimnázium általános iskolások részére kialakított épületében üzemel. Az épület frekventált helyen található, elérhető távolságban van a városközpont, illetve tömegközlekedési eszközökkel is könnyen megközelíthető. A természeti adottságokat is minden évszakban élvezhetjük a közeli ligetnek, kresz parknak, hangulatos sétáló utcáknak köszönhetően.
A gyermek Isten ajándéka, az élet folytonosságának láncszeme, már születése pillanatától magában hordozza Isten teremtő, gondviselő képét, amely a veleszületett adottságokkal és a környezeti hatásokkal együttesen formálják, alakítják őt. Fejlődő személyiség, életkoronként és egyénenként változó testi, lelki szükségletei vannak. A gyermeket gondoskodás és különleges védelem illeti meg. Döntő szerepe, és óriási felelőssége van ezért a szülőnek és nevelőnek, mert tőlük is függ a gyermekben lévő képességek, „talentumok” kibontakozása. Egy olyan miliőben fogadjuk a gyermeket, ahol szeretve van, ahol a személyes példák és a közvetlen megtapasztalás által ismeri meg a keresztény emberi értékeket. Az óvodai nevelés gyermekközpontú, befogadó, az egész személyiség kibontakoztatására törekszik, biztosítva minden gyermek számára, hogy egyformán magas színvonalú és szeretetteljes nevelésben részesüljön. Az óvodai nevelés pedagógiai alapelveit a keresztény szemlélet határozza meg.
A katolikus óvodában szerezheti meg a gyermek a legalapvetőbb emberi ismereteket, magatartás-formákat: a szereteten alapuló értékrendet, az odafigyelést és a rácsodálkozást Istentől kapott világunk nagyszerűségeire. Családias légkörben, vallásos lelkülettel várjuk a hozzánk érkező gyermekeket. Biztosítjuk az esztétikus, melegséget sugárzó, biztonságos környezetet; a szeretetteljes, bizalmat árasztó, elfogadáson alapuló légkört. Feladatunk a gyermekek sokoldalú, harmonikus fejlődésének elősegítése, a gyermeki személyiség kibontakoztatása, a hátrányok csökkentése az életkori és egyéni sajátosságok, valamint az eltérő fejlődési ütem figyelembevételével. Az itt dolgozók azon munkálkodnak, hogy a gyermekek óvodás időszaka hittel teli élményekben gazdag, tartalmas, kulturált nevelési környezetben teljék annak érdekében, hogy örömmel, magabiztosan, megfelelő érettséggel álljanak az iskolában rájuk váró feladatok elé.
A játék önfeledt időtöltés, szórakozás, szabad tevékenység, a gyermek életeleme az óvodában. Ezért ez az óvodai nevelés leghatékonyabb eszköze. A játék által keresztény értékekre fogékony, kreatív, társaikhoz alkalmazkodni tudó, aktív, feladatokat értő és megtartó gyermekek nevelése a célunk.
A vizuális nevelés a gyermekek élmény- és fantáziavilágának képi, szabad önkifejezése. A gyermeki alkotás a belső képek gazdagítására épül. Az esztétikai neveléssel együtt a célja az, hogy a szépség fogalmát megalapozza és az alkotás örömére rávezesse a gyermeket kreativitásuk fejlesztése mellett.
Óvodánkban a hitre nevelés kiemelt feladatként van jelen, melyben megalapozzuk a gyermekek egészséges lelkületű keresztény emberré válását. Célunk a családi keresztény nevelés támogatása, a vallási környezet megalapozása, az alapvető hitkészség kialakítása.
A gyermek érzelmi, értelmi és etikai fejlesztésének, fejlődésének legfőbb eszközei a mesék és a versek. Ezek emberi kapcsolatokat tanítanak, segítik a világ megismerését és táplálják a lelket. Célunk az érzelmi biztonság fokozása, az anyanyelvi nevelés és a lelki felfogóképesség fejlődésének segítése.
A hívő ember vallja, hogy a világ, amelyben él, Isten ajándéka. A gyermeki kíváncsiság, a rácsodálkozás élménye és öröme a kulcs környezetünk felfedezéséhez. A környezet megismerése során matematikai tartalmú tapasztalatoknak, ismereteknek is birtokába jut és azokat a tevékenységeiben alkalmazza. Célunk, hogy a gyermekek a teremtett világot Isten ajándékának tekintsék és az ajándékot megillető megbecsüléssel használják és óvják.
A mozgás az óvodás korú gyermek szükséglete, életkori sajátossága, mely a gyermek természetes, harmonikus mozgásának, testi képességeinek fejlesztésével valósul meg játékos formában. Célunk a rendszeres mozgás feltételeinek biztosításával a mozgásos életmód vonzóvá tétele, az egészséges életvitel megalapozása, az egészség megőrzése.
A zene a szív külső hangja, melyben ott van a bánat, öröm, az alkotó vagy játékos kedv. A zene nem más, mint emberalakítás. A zenei nevelés hatással van a testi, szellemi fejlődésre, gazdagítja a gyermekek érzelemvilágát, hozzájárul a személyiség sokoldalú fejlődéséhez.
„Aki énekel, kétszeresen imádkozik.”