Napsugár Katolikus Óvoda
Balassagyarmat
Rólunk
Lorem ipsum

Bemutatkozás


A Napsugár Katolikus Óvoda 2021-ben nyitotta meg kapuit, ekkor még csak egy csoporttal. A következő évben, 2022-ben már két óvodai gyermekcsoporttal működött az intézmény. Az óvoda jelenleg a Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Gimnázium általános iskolások részére kialakított épületében üzemel. Az épület frekventált helyen található, elérhető távolságban van a városközpont, illetve tömegközlekedési eszközökkel is könnyen megközelíthető. A természeti adottságokat is minden évszakban élvezhetjük a közeli ligetnek, kresz parknak, hangulatos sétáló utcáknak köszönhetően.


 Katolikus gyermekképünk


A gyermek Isten ajándéka, az élet folytonosságának láncszeme, már születése pillanatától magában hordozza Isten teremtő, gondviselő képét, amely a veleszületett adottságokkal és a környezeti hatásokkal együttesen formálják, alakítják őt. Fejlődő személyiség, életkoronként és egyénenként változó testi, lelki szükségletei vannak. A gyermeket gondoskodás és különleges védelem illeti meg. Döntő szerepe, és óriási felelőssége van ezért a szülőnek és nevelőnek, mert tőlük is függ a gyermekben lévő képességek, „talentumok” kibontakozása. Egy olyan miliőben fogadjuk a gyermeket, ahol szeretve van, ahol a személyes példák és a közvetlen megtapasztalás által ismeri meg a keresztény emberi értékeket. Az óvodai nevelés gyermekközpontú, befogadó, az egész személyiség kibontakoztatására törekszik, biztosítva minden gyermek számára, hogy egyformán magas színvonalú és szeretetteljes nevelésben részesüljön. Az óvodai nevelés pedagógiai alapelveit a keresztény szemlélet határozza meg.


Csoportjaink 


A katolikus óvodában szerezheti meg a gyermek a legalapvetőbb emberi ismereteket, magatartás-formákat: a szereteten alapuló értékrendet, az odafigyelést és a rácsodálkozást Istentől kapott világunk nagyszerűségeire. Családias légkörben, vallásos lelkülettel várjuk a hozzánk érkező gyermekeket. Biztosítjuk az esztétikus, melegséget sugárzó, biztonságos környezetet; a szeretetteljes, bizalmat árasztó, elfogadáson alapuló légkört. Feladatunk a gyermekek sokoldalú, harmonikus fejlődésének elősegítése, a gyermeki személyiség kibontakoztatása, a hátrányok csökkentése az életkori és egyéni sajátosságok, valamint az eltérő fejlődési ütem figyelembevételével. Az itt dolgozók azon munkálkodnak, hogy a gyermekek óvodás időszaka hittel teli élményekben gazdag, tartalmas, kulturált nevelési környezetben teljék annak érdekében, hogy örömmel, magabiztosan, megfelelő érettséggel álljanak az iskolában rájuk váró feladatok elé.

Csillag csoport

Katica csoport

Óvodapedagógusok
Nagy Béláné

Telek Attiláné


Dajka
Stolcz Zoltánné

Óvodapedagógusok
Dénesné Reznicsek Mária

Benyó Réka


Dajka
Cseriné Csáki Erika


Katolikus óvodánk tevékenységi formái 


A játék önfeledt időtöltés, szórakozás, szabad tevékenység, a gyermek életeleme az óvodában. Ezért ez az óvodai nevelés leghatékonyabb eszköze. A játék által keresztény értékekre fogékony, kreatív, társaikhoz alkalmazkodni tudó, aktív, feladatokat értő és megtartó gyermekek nevelése a célunk.

A vizuális nevelés a gyermekek élmény- és fantáziavilágának képi, szabad önkifejezése. A gyermeki alkotás a belső képek gazdagítására épül. Az esztétikai neveléssel együtt a célja az, hogy a szépség fogalmát megalapozza és az alkotás örömére rávezesse a gyermeket kreativitásuk fejlesztése mellett.

Óvodánkban a hitre nevelés kiemelt feladatként van jelen, melyben megalapozzuk a gyermekek egészséges lelkületű keresztény emberré válását. Célunk a családi keresztény nevelés támogatása, a vallási környezet megalapozása, az alapvető hitkészség kialakítása.

A gyermek érzelmi, értelmi és etikai fejlesztésének, fejlődésének legfőbb eszközei a mesék és a versek. Ezek emberi kapcsolatokat tanítanak, segítik a világ megismerését és táplálják a lelket. Célunk az érzelmi biztonság fokozása, az anyanyelvi nevelés és a lelki felfogóképesség fejlődésének segítése.

A hívő ember vallja, hogy a világ, amelyben él, Isten ajándéka. A gyermeki kíváncsiság, a rácsodálkozás élménye és öröme a kulcs környezetünk felfedezéséhez. A környezet megismerése során matematikai tartalmú tapasztalatoknak, ismereteknek is birtokába jut és azokat a tevékenységeiben alkalmazza. Célunk, hogy a gyermekek a teremtett világot Isten ajándékának tekintsék és az ajándékot megillető megbecsüléssel használják és óvják.

A mozgás az óvodás korú gyermek szükséglete, életkori sajátossága, mely a gyermek természetes, harmonikus mozgásának, testi képességeinek fejlesztésével valósul meg játékos formában. Célunk a rendszeres mozgás feltételeinek biztosításával a mozgásos életmód vonzóvá tétele, az egészséges életvitel megalapozása, az egészség megőrzése. 

A zene a szív külső hangja, melyben ott van a bánat, öröm, az alkotó vagy játékos kedv. A zene nem más, mint emberalakítás. A zenei nevelés hatással van a testi, szellemi fejlődésre, gazdagítja a gyermekek érzelemvilágát, hozzájárul a személyiség sokoldalú fejlődéséhez.

„Aki énekel, kétszeresen imádkozik.”